تاریخ خبر : 1399/12/16 تعداد بازدید : 844


با روش های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

مهاجرت به کانادا از بحث های داغ نه تنها این روزها، بلکه سال های اخیر است. با توجه به رشد اقتصادی و شرایط فوق العاده این کشور برای مهاجران، تمایل به پیدا کردن راه های آسان و سریع دریافت اقامت کانادا در میان متقاضیان مهاجرت زیاد شده است. اگر شما هم به فکر مهاجرت کانادا هستید، بهتر است ابتدا با شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس در این راه قدم بردارید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با  روش های مهم مهاجرت به کانادا در سال ۲۰ ۲۰  آشنا کنیم. با همراه باشید

از آنجایی که کانادا به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است، روش های مهاجرتی بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آنها بتوانند با دریافت انواع ویزای کانادا به این کشور سفر کنند.

بسته به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی هر شخص، برای مهاجرت کانادا روش های متفاوتی وجود دارد که در زیر به معرفی بهترین این روش ها می پردازیم.

                                                          

مهاجرت به کانادا از طریق Skill Worker

از روشهای پرمتقاضی برای مهاجرت به کانادا استفاده از روش نیروی متخصص و ماهر(Skill Worker) است. از مزایای مهاجرت از طریق  Skill Worker این است که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال دارندگان این ویزا اجازه مهاجرت و اقامت در کانادا را دارند و می توانند به خوبی، از مزایای تحصیل و کار در این کشور بهره مند شوند. براساس این روش مهاجرتی، متقاضیان باید به امتیاز مورد نظر در دو مرحله دست پیدا کنند. در مرحله اول لازم است که متقاضی حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز مورد نظر را کسب کند تا بتواند وارد مرحله دوم (pool) شود. سپس برای قبول شدن در این مرحله، باید حداقل۴۷۰ امتیاز از مجموع ۱۲۰۰ امتیاز موجود را کسب کند.

                                                        

مهاجرت به کانادا در سال 2020 از طریق برنامه استانی PNP

هر استان در کانادا برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را اجرا می‌نماید که با نام «برنامه انتخاب استانی» شناخته می‌شود. با وجود اینکه هر متقاضی می‌تواند تنها برای برخی از برنامه‌های انتخابی استانی اقدام نماید، اما در سال 2015 بسیاری از استان‌ها، برنامه انتخابی خود را با سیستم فدرال تطبیق داده‌اند و متقاضیان دریافت اقامت کانادا باید از طریق سیستم «ورود سریع» اقدام نمایند.

برنامه مهاجرتی انتخابی در بعضی از استان‌ها بسیار پرطرفدار است و به همین علت زمان ارسال پرونده و دریافت شماره پرونده، بدلیل حجم بالای متقاضی و تکمیل شدن ظرفیت‌ها، زمان بسیار کوتاهی است و پس از آن برنامه بسته می‌شود و دیگر امکان ارسال پرونده به منظور مهاجرت به کانادا وجود ندارد. بطور مثال استان ساسکاچوان برنامه مهاجرتی نیروی متخصص خود را در سال گذشته 4 مرتبه باز کرد و در هر نوبت ظرفیت برنامه تنها طی چند روز پر شد و تنها کسانی موفق به ارسال پرونده و دریافت File Number یا شماره پرونده خود شدند که از قبل پرونده خود را آماده کرده و توانسته بودند به محض باز شدن برنامه اقدام نمایند.

                                                                           

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی: استان کبک

دولت کبک در سال 2019 شروع به قبول دور جدیدی از فایل‌های نیروی متخصص خود کرد. وزیر مهاجرت کبک اعلام کرد قوانین مهاجرتی جدید سال 2019 – 2018 برای تسریع در بررسی پرونده‌های اقامت کانادا و بروزرسانی سیستم مهاجرتی کبک است و همچنین کاهش تعداد پذیرش باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قدیمی‌تر و در لیست انتظار می‌شود. در مجموع، اداره مهاجرت این استان برنامه‌ریزی کرده در سال 2020 بیش از 44 هزار مهاجر بپذیرد. این بدین معناست که امسال شانس متقاضیان مهاجرت به کبک بالاست.

تمام درخواست‌ها برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی کبک، از طریق برنامه Mon project Québec ثبت می‌شوند. پس از ثبت مشخصات و تکمیل فرم، به شما یک امتیاز داده می‌شود که درصورت بالا بودن این امتیاز از حداقل امتیاز لازم، روند بررسی پرونده شما برای مهاجرت به کبک شروع می‌شود. استان کبک در سال 2017، تعداد حدود پنج هزار پرونده مهاجرت به کانادا در قالب برنامه نیروی متخصص پذیرفت که تاریخ آن پیش از شروع، اعلام شد. این درخواست‌ها بصورت آنلاین و از طریق برنامه Mon project Québec ثبت و ارسال شدند.

متقاضیانی که دارای نامه پیشنهاد کار هستند و آن نامه نیز به تأیید اداره مهاجرت رسیده و یا افرادی که دارای اقامت موقت کبک هستند، می‌توانند در هر زمانی نسبت به ارسال پرونده خود اقدام کنند. همچنین متقاضیانی که می‌خواهند در قالب برنامه کسب سابقه‌کار در کبک درخواست مهاجرتی خود را ارسال کنند، می‌توانند در هر زمانی، با درنظر گرفتن الزامات این برنامه، اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی در سایر استان‌ها مانند مانیتوبا، پرنس ادوراد، بریتیش کلمبیا و نوااسکوشیا وجود دارد و برای دریافت اقامت کانادا با استفاده از آنها، باید حداقل میزان سرمایه‌ گذاری لازم برای هرکدام را انجام دهید. این حداقل میزان سرمایه‌ گذاری درمورد هر استان دارای تفاوت بوده و برخی شرایط جزئی نیز ممکن است متفاوت باشد. اما طبق قوانین تمام این برنامه‌های مهاجرت به کانادا، برای این روش، نیازی به ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نخواهید داشت و تمام اعضای خانواده شما، از جمله همسر و فرزندان، می‌توانند از اقامت کانادا برخوردار شوند.

                                             

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

کانادا دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی در زمینه بین‌المللی می‌باشد و 26 دانشگاه این کشور، در رنکینگ QS که یکی از معتبرترین رنکینگ‌های دانشگاه‌های جهان است، قرار دارد. بنابراین تحصیل در کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باشد. متقاضی با دریافت ویزای تحصیلی کانادا، اقامت کانادا بصورت موقتی را دریافت می‌کند و درحین تحصیل نمی‌تواند اقامت خود را بصورت دائمی تبدیل کند. برای تبدیل اقامت خود به اقامت دائم کانادا پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری یا کار، اقدام نمائید.

ابتدا، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید دارای شرایط زیر باشید.

اول از همه باید از یک دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی معتبر پذیرش داشته باشید. سپس داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دریافت ویزای دانشجویی الزامی است. درصورت نداشتن مدرک زبان، قبل از شروع تحصیل در کانادا، باید ابتدا در دوره‌های زبان انگلیسی در این کشور شرکت کنید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های طراز اول کانادا، داشتن نمرات بالا در دروس تخصصی و همچنین معدل کل بالا الزامی است. همچنین باید وجود توان مالی کافی برای تأمین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا و برگشت به کشورتان را اثبات نمائید. توجه داشته باشید که تحصیل در این کشور به منظور مهاجرت به کانادا نبوده و اقامت بیش از اندازه، غیرقانونی می‌باشد.

 

                                                         

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسپانسری خانواده

یکی از سیاست های کشور کانادا نزدیک کردن شهروندان کانادایی به خانواده های خود است. از این جهت افرادی که در کانادا زندگی می کنند قادر خواهند بود از طریق این ویزا برای خانواده خود اقامت دائمی دریافت کنند. برای اسپانسر شدن در ویزای خانوادگی فرد باید دارای اقامت دائمی یا شهروندی این کشور باشد.

 این دسته از متقاضیان می توانند برای همسر و فرزندان خود دعوت نامه ای ارسال کنند و مجوز اقامت دائمی آن ها را کسب نمایند. در حال حاظر متقاضیان با ویزای اسپانسری کانادا قادر به اخذ اقامت دائم برای والدین خود نخواهند بود. اما توجه داشته باشید والدین نیز، تحت سوپر ویزای کانادا می توانند به این کشور مهاجرت کنند.

                                                           

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری مناسب برای افرادی است که از دارایی و تمکن مالی کافی برخوردار هستند یا مدیریت کسب کاری را خارج از کانادا بر عهده دارند. کشور کانادا با اجازه سرمایه گذاری افراد با تجربه، بستر رشد و پیشرفت این کشور را فراهم کرده است.

در حال حاظر دو برنامه سرمایه گذاری در کانادا دایر است که عبارتند از برنامه سرمایه گذاری فدرال و برنامه کبک. هر دو برنامه به متقاضیان ثروتمندی که قصد سرمایه گذاری 5 ساله ( و مورد تائید کانادا) در این کشور را داشته باشند مجوز اقامت دائمی صادر می کنند. همچنین متقاضیان تحت این برنامه می توانند اقامت همسر و فرزندان خود را دریافت نمایند.

                                                           

سایر روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از سایر روش هایی مانند ویزای بشر دوستانه و تجربه کاری  و ازدواج و تولد نیز امکان پذیر است.

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری

CEC یا دسته تجربه کاری، یک برنامه مهاجرتی کانادا است که به اشخاص اجازه ورود به کانادا برای کار کردن را می دهد و حداقل پس از 1 سال سبب اقامت دائمی این کشور می شود.

                                                                              

ویزای بشر دوستانه

H&Cs یا ویزای بشر دوستانه برای متقاضیانی است که واجد شرایط برای اقامت در کانادا نمی باشند اما در این کشور زندگی می کنند. اخذ این ویزا از داخل کانادا امکان پذیر است.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 در گذشته متقاضیان مهاجرت به کانادا ساده ترین راه برای اخذ اقامت این کشور را  ازدواج صوری و غیر واقعی می دانستند اما امروزه اخذ ویزای ازدواج تقریبا امری پیچیده و بسیار دشوار شده است ، در واقع افرادی موفق به گرفتن ویزای ازدواج خواهند شد که مدارکی مبنی بر ازدواج واقعی را به دولت کانادا ارائه دهند، بنابراین توصیه می شود اگر واقعا قصد ازدواج و رسیدن به نتیجه را دارید از این طریق گرفتن ویزای کانادا برای شما روشی ممکن خواهد بود در غیر اینصورت با رد ویزای کانادا روبه رو خواهید شد.

برای اخذ اقامت کانادا از این روش فردی که شهروند کانادایی محسوب می شود باید مدارکی مبنی بر درآمد بالای خود ارائه دهد ، بدین منظور که توانایی پرداخت هزینه های فرد موردنظر برای ازدواج را دارد و نکته ایی که بسیار مهم تلقی می شود این است که دارایی های فرد موردنظر مورد تائید نمی باشد و فرد باید درآمد خالص خود را ارائه دهد، علاوه بر آن مکانی که فرد در آن سکونت دارد باید مشخص شده و به سفارت اعلام گردد

                                                         

مهاجرت به کانادا از طریق تولد

کشور کانادا با اقتصاد قوی ، رفاه اجتماعی بسیار بالایی که برای شهروندان خود قائل می شود و همچنین نظام کاری بسیار قدرتمند بعنوان کشوری مهاجر پذیر شناخته می شود که مهاجران از روش های مختلف برای اخذ اقامت در این کشور اقدام می کنند و یکی از این روشها تولد فرزند می باشد، نظام حقوقی مورد استفاده این کشور برای اخذ اقامت از این طریق نظام خاکی می باشد بدین صورت که با تولد فرزند در خاک این کشور ، فرد متقاضی دارای اقامت و تابعیت این کشور خواهد شد.

یکی از راه های گرفتن ویزای کانادا تولد فرزند در این کشور می باشد و فرزند بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر و مادر خود بعنوان یک شهروند کانادایی محسوب شده و می تواند مانند دیگر شهروندان کانادایی در این کشور تحصیل کند.

با گرفتن ویزای توریستی بلند مدت توسط کشور کانادا می توان به صورت موقت در این کشور حضور داشت و بر همین اساس تعداد بسیاری از خانواده ها با گرفتن ویزای توریستی و اقامت موقت خود در این کشور، از طریق تولد فرزند از طریق ویزای تولد فرزند اقدام به گرفتن ویزای کانادا می کنند ، البته لازم بذکر است که پدر و مادر تا زمانی که فرزندشان وارد سن ۱۸ سالگی بشود و از روش اسپانسرشیپ برای والدین خود درخواست ویزا کند ، موفق به گرفتن ویزا و تابعیت کشور کانادا نخواهند شد.

                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری