تاریخ خبر : 1399/12/16 تعداد بازدید : 827


با کانادا بیشتر آشنا شوید

در دنیای امروز بسیاری از اشخاص و خانواده ها به دنبال فراهم نمودن شرایط بهتری از لحاظ تحصیل، کار و زندگی می باشند. این امر می تواند در نهایت تصمیم آن ها را به سمت مهاجرت سوق دهد

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید  قبل از هر کاری لازم است درباره این کشور اطلاعات کاملی کسب کنید تا بتوانید با اطمینان بیشتری به کانادا سفر کنید. به همین جهت ما در این مقاله سعی داریم به دانستنی های کشور کانادا بپردازیم

تا علاقه مندان بتوانند از همه جهات با این کشور آشنا شوند.

کانادا در طی سال های اخیر در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته است. زیرا این کشور به شدت مهاجرپذیر می باشد و قوانین این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای اخذ اقامت دائم وضع نموده است. دلیل دیگر جذابیت این کشور این می باشد که کیفیت زندگی در این کشور بالا است و این کشور از نظر اقتصادی جزء کشورهای پیشرفته محسوب می گردد. در کشور کانادا افراد نیز می توانند پس از 3 سال کار کردن، نسبت به اقدامات لازم را در خصوص درخواست اقامت دائم اقدام نمایند. عامل مهمی که به جذابیت این کشور می افزاید این است که فرزند به محض تولد در کشور کانادا، تابعیت کشور را اخذ می نماید.

کانادا با مساحت ۹٫۹۸ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ جهان پس از کشور روسیه می باشد.

                                                               

آشنایی با جغرافیای کانادا

کانادا به ۱۰ استان یا ایالت و سه ناحیه تقسیم بندی می‌شود.مختصات جغرافیایی این کشور: ۶۰ درجه شمالی و ۹۵ درجه غربی است. کشور کانادا، دومین کشور بزرگ جهان واقع در شمال قاره آمریکا می باشد که از جنوب به کشور امریکا، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از شمال نیز به اقیانوس شمالی ختم می شود. به همین دلیل وجود تنوع جغرافیایی باعث شده که آب و هوای این کشور بسیار متفاوت باشد اما با این وجود اغلب نواحی واقع در کانادا دارای تابستان هایی معتدل و زمستان هایی سرد و طولانی می باشند

مهمترین شهرهای کانادا

شهر اتاوا

از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که پایتخت کشور کانادا بوده و چهارمین شهر بزرگ این کشور است.

شهر کبک

شهر کبک نیز از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد. این شهر مرکز ایالت کبک کانادا و بزرگ ‌ترین شهر شرق استان کبک است و از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا است.

شهر تورنتو

شهر تورنتو از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بزرگترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است. این شهر در جنوب استان انتاریو در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است.

شهر ونکوور

ونکوور، شهر بندری و ساحلی در سرزمین اصلی استان بریتیش کلمبیا کانادا است. این شهر در سرشماری سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۳۱,۰۰۰ نفر جمعیت داشته و این شهر را در ردیف هشتم بزرگترین شهرهای کانادا قرار داده است.

 زبان مردم کشور کانادا

زبان انگلیسی و فرانسوی، دو زبان اصلی کشور کانادا هستند که از این بین زبان مادری حدود ۶.۶ میلیون از شهروندان کانادایی، زبان فرانسوی می باشد. انگلیسی و فرانسوی وضعیت برابری در دادگاه‌های فدرال، مجلس و همه  سازمان‌های فدرال موجود درکانادا دارند.

آشنایی با مذهب و دین کانادا

از آنجایی که سالیانه افراد بسیاری از سراسر دنیا به کانادا مهاجرت می کنند این کشور به یکی از کشورهای چند میلیتی تبدیل شده که باعث شده همواره افراد با مذهب های مختلف در کنار یکدیگر زندگی کنند.اما با این حال مسلمانان با قومیت های مختلف (بیش از یک میلیون نفر) در شهرهایی چون تورنتو، ونکوور، مونترال، وندزور و اتاوا در حال سکونت می باشند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا

همچنین کشور کانادا با فراهم نمودن شرایط زندگی و کسب و کار به یکی از بهترین مکان های دنیا برای مهاجرت تبدیل شده که این موضوع باعث شده در این کشور بیشتر از ۲۰۰ نوع فرهنگ مختلف وجود داشته باشد.در واقع وجود فرهنگ های مختلف در کانادا نیز از دیگر عوامل مهاجرت متقاضیان می باشد؛ به گونه ای که بیشتر افراد ساکن در کانادا، کشورهایی به غیر از انگلیس و فرانسه می باشند.

                                                                       

معرفی جاذبه های توریستی کانادا

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

این آبشار مشهور، از معروف ترین جاذبه های گردشگری کانادا به حساب می آید که هر ساله میلیون ها بازدید کننده را از سراسر دنیا به خود می بیند. آبشار نیاگارا در امتداد مرز کانادا با آمریکا قرار دارد و ارتفاع این آبشار در حدود 57 متر می باشد و به همین دلیل شما باید سقوط آب را از فاصله ای مناسب تماشا کنید

                                               

برج سی ان (CN Tower)

این برج در شهر تورنتو و در کرانه سواحل دریاچه اونتاریو قرار گرفته است. این برج تبدیل به یکی از نماد های معروف کانادا شده است و از جاذبه های گردشگری کانادا می باشد. برج سی ان 553 متر ارتفاع دارد و دارای امکاناتی مانند رستوران 360 درجه ای، تلسکوپ هایی با قدرت زوم بالا و اتاقک های شیشه ای نیز تجربه هیجان انگیزی را برای شما رقم خواهند زد.

                                                 

 کبک قدیم (Vieux Quebec)

کبک قدیمی یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. شهری کوهستانی که در ارتفاعات قرار دارد و دارای تاریخی ترین ساختمان های شهر می باشد. قسمت کوهستانی کبک بر روی صخره های مرتفعی واقع شده که حتی ارتفاعشان به 100 متر بالاتر از سطح زمین نیز می رسد و از جاذبه های گردشگری کانادا به شمار می آید.

 

                                               

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری