تاریخ خبر : 1399/09/20 تعداد بازدید : 965


چرا آموزش آنلاین زبان انگلیسی؟

چرا آموزش آنلاین زبان انگلیسی؟

برگزاری دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی یک راه حل بسیار مناسب و کارآمد برای همه کسانی است که بنا به دلایل گوناگون نمی توانند در کلاس های حضوری زبان شرکت کنند.

این افراد ممکن است به دلیل داشتن مشغله های کاری زیاد یا دوری مسافت بین محل سکونت و یا محل کارشان از آموزشگاه و یا نوبت های کاری مختلف در صورت شیفت بندی کاریشان و…. نتوانند از کلاس های حضوری استفاده کنند.

در شرایط کنونی هم که شیوع غافلگیرانه بیماری کرونا همه جهان و کشور ما را درگیر خود کرده گزینه ماندن در خانه و قرنطینه خانگی به عنوان مهمترین راه مبارزه با بیماری به جهت جلوگیری از گسترش بیماری از سوی همه سران کشورها ارائه شده است . در چنین شرایطی که همه مراکز آموزشی به اجبار تعطیل شده اند و معلوم نیست تا کی این شرایط ادامه خواهد داشت برای جلوگیری از عقب افتادگی های تحصیلی استفاده از شیوه های آموزش آنلاین به عنوان مناسب ترین راه حل ادامه آموزش عنوان شده است.

چرا آموزش آنلاین ؟

اکنون ما در عصری زندگی می کنیم که به آن عصر اطلاعات و ارتباطات نام داده اند و به حق که شایسته این نامگذاری است. تکنولوژی بسیار پیشرفته ایی که امروزه در قالب ابزارهایی چون کامپیوترها، لب تاب و گوشیهای هوشمند تلفن همراه طراحی و بکار گرفته شده است عملا این امکان را برای همگان به وجود آورده است که در هر کجا و هر زمانی بتوانیم به اطلاعات لازم دسترسی داشته باشیم و به سرعت آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

محتواهای تولید شده در قالب های مختلف در تمام زمینه های علمی و کاربردی و بارگذاری اطلاعات متنوع بی شمار در سایت ها و فضاهای سایبری موجب شده تا انبوهی از اطلاعات در دسترس همگان قرار داشته باشد تا جایی که انسان امروزی گویی در زیر آوار حجم عظیمی از اطلاعات در حا ل له شدن و دست و پا زدن است.

در این میان آنچه مسلم است این است که برخلاف گذشته های نه چندان دور دیگر نمی توان فقط با شیوه های آموزش سنتی به امر یادگیری پرداخت و باید شیوه های جدید آموزشی را نیز تجربه کرد. در گذشته پیدا کردن منابع علمی و مراکز آموزشی و معلم خوب و خبره بسیار سخت و محدود بود. اما اکنون به دلیل دسترسی همه به این منابع این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است. آنچه مشکل است این است که ما باید بتوانیم از میان انبوه اطلاعات موجود تنها در حوزه مورد نیازمان اطلاعات مفیدی را جمع آوری کرده و استفاده کنیم تا وقتمان بیهوده هدر نرفته و به نتایج دلخواه نیز برسیم.

موسسه زبان ایران مهر هم با اتخاذ شیوه های نوین آموزشی از جمله آموزش آنلاین و با برنامه ریزی درست و همچنین پیشرفته ترین امکانات سعی کرده اند تا از این منابع به بهترین وجه استفاده کرده و آنها را در اختیار فراگیران قرار داده و به ارتقای سطح علمی آنها و جامعه کمک کنند.

شیوه آموزش آنلاین در کشورهای توسعه یافته بیش از ده سال است که اجرا می شود. با این حال هنوز عده زیادی از اساتید و فراگیران وجود دارند که معتقدند شیوه آموزشی کلاس های حضوری بهتر و موثرتر از اموزش آنلاین است زیرا در کلاس های حضوری تعاملات بهتری بین استاد و فراگیر برقرار می شود و امکان درک مطالب درسی بیشتر است. ما با بیان دلایل فراوانی نشان می دهیم که برخلاف باورهای موجود برگزاری کلاس های آنلاین از جهات مختلفی دارای مزیت های بسیاری است که کلاس های حضوری از آنها محرومند.

در شیوه ی آموزش آنلاین زبان به عنوان یکی از آسان ترین روش های یادگیری سطح آموزش و یادگیری زبان تا حد زیادی افزایش یافته و قابل ارتقا است و محدودیت های نظام آموزشی سنتی را ندارد.

در کلاس هایی که به صورت حضوری برگزار می شوند مشکلاتی وجود دارد که می تواند به امر یادگیری آسیب هایی را برساند و سطح کیفیت یادگیری  را پایین بیاورد.

به عنوان مثال در کلاس های حضوری لازم است که استاد و فراگیر در یک زمان خاص و در مکانی مشخص گرد هم آمده و با تمرکز بالایی در کلاس حاضر شوند تا بتوانند در آن زمان معین و محدود حداکثر بهره وری را از آموزش  و یادگیری زبان داشته باشند. یقینا همه ی ما این را تجربه کرده ایم که گاهی اوقات به دلیل خستگی و شرایط بد جسمی و روحی ممکن است نتوانیم حواس خود را کامل جمع کرده و روی موضوعات درسی تمرکز لازم را داشته باشیم و متوجه مطالب گفته شده در کلاس نشویم. این مسئله باعث می شود که ما کلاس درس را ترک کنیم بدون اینکه چیزی از درس فهمیده باشیم  و در واقع  وقت و پول ما به هدر رفته و حتی گاهی نتوانیم آن عقب افتادگی را جبران کنیم.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی موسسه ایرانمهر

بر این اساس آموزش مجازی و آنلاین زبان انگلیسی شیوه جدید و بسیار کارآمدی است که مزایای فراوانی داشته و می توان از آن با هدف جایگزین کردن آن به جای بخشی از آموزش های حضوری بهره برد.

در شیوه ی آموزش آنلاین زبان به عنوان یکی از آسان ترین روش های یادگیری سطح آموزش و یادگیری زبان تا حد زیادی افزایش یافته و قابل ارتقا است و محدودیت های نظام آموزشی سنتی را ندارد.

اینترنت و فضای مجازی به نوعی تمامی محدودیت های موجود را در زمینه آموزش بر طرف ساخته به طوری که فاصله های مکانی و محدودیت های زمانی دیگر نمی توانند مانع یادگیری زبان بشوند. همانطور که قبلا اشاره کردیم اگر بخواهیم مقایسه ای بین برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و یا آنلاین داشته باشیم دلایل زیادی برای نشان دادن اینکه چرا باید از آموزش آنلاین استفاده کنیم می توانیم بیاوریم.

در رویکرد جدید آموزش آنلاین زبان انگلیسی تعاملات بهتر راحت تر و بیشتری می تواند بین استاد و زبان آموز و همچنین خود زبان آموزان با یکدیگر در گروه های درسی صورت بگیرد و اگر زبان آموزی نسبت به کل کلاس درسطح پایین تری بود می تواند با صرف وقت بیشتر بر روی موارد تدریس شده خود را به هم دوره ایی های خود برساند بدون آنکه باعث شود کلاس متوقف شده و دیگران عقب بیفتند.

در شیوه های آموزش الکترونیک زبان انگلیسی در موسسه زبان ایران مهر زبان آموزان از این امتیاز برخوردارند مانند کلاس های حضوری به صورت گروه های مجزا به یکدیگر به تمرین و مکالمه بپردازند.

این نوع آموزش ( آنلاین ) سبب می شود که دانش آموزان احساس خودباوری و اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنند و بدون مشکل خاصی حرف ها و احساسات خودشان را با اساتید و سایر اعضای گروه در میان بگذارند. چیزی که در کلاس های حضوری معمولا زبان آموزانی که نسبت به دیگران ضعیف تر هستند به دلیل خجالت و اعتماد به نفس پایین از آن خودداری می کنند.

در شیوه آموزشی آنلاین اساتید وقت بیشتری دارند تا به سوالات زبان آموزان پاسخ بدهند. همچنین در این نوع از شیوه ی آموزشی تنوع محتواهای درسی تولید شده بسیار بیشتر از شیوه های سنتی آموزشی است زیرا مطالب درسی که در فرمت های مختلفی مثل  پی دی اف، پاورپوینت، فایل های صوتی و ویدئویی تهیه و تولید می شوند این قابلیت را دارند که خیلی راحتتر و سریعتر به روزرسانی شوند و در اختیار زبان آموزان قرار بگیرند.

زبان آموزان نیز این فرصت را دارند که با توجه به توانایی های خود از میان محتواهای درسی متنوع محتوای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

یکی دیگر از مزیت های مهم کلاس های آنلاین آموزش زبان انگلیسی قابلیت ضبط کلاس درس است. بدین ترتیب زبان آموزان می توانند تا یک هفته از کلاس درس و مطالب تدریس شده توسط استاد بهره ببرند و آنها را کاملا یاد بگیرند.

ویژگی های مهم آموزش آنلاین زبان انگلیسی

قابلیت دسترسی آسان

بی تردید یکی از مهمترین ویژگی های آموزش آنلاین زبان انگلیسی و آموزش مجازی این است که شما در هر زمان و مکانی که خودتان بخواهید می توانید در این کلاس ها شرکت کنید. برای دسترسی به این کلاسها  فقط کافی است رایانه خود را روشن و به اینترنت متصل کنید و وارد فضای آموزشی آنلاین بشوید.

برطرف شدن محدودیت های مکانی

برای حضور در کلاس های حضوری زبان انگلیسی باید حتما در یک زمان معین و در یک مکان مشخص بنام آموزشگاه حضور داشته باشیم تا بتوانیم در کلاس درس شرکت کنیم. دوری مسافت های طولانی از آموزشگاه تا محل سکونت و یا محل کار خود یکی از مشکلات بزرگ در این رابطه است که زبان آموزان باید آن را تحمل کنند و این امر مستلزم صرف وقت و همچنین هزینه ی رفت و آمد می باشد. با به کار گیری روش آموزش زبان انگلیسی بصورت آنلاین این مشکلات به خودی خود حل می شود.

به علاوه می دانیم در کشور ما همه ی امکانات در همه نقاط کشور بطور یکسانی وجود ندارد و شهر ها و مناطق مختلفی وجود دارند که از امکانات و کیفیت آموزشی لازم برخوردار نیستند. در این میان افراد با استعداد فراوانی هستند که به دلیل عدم دسترسی به کلاسهای آموزشی با کیفیت از پیشرفت های لازم علمی باز می مانند. وجود کلاس آموزش زبان آنلاین راه حل مناسبی برای برخورداری همه افراد جامعه در سراسر کشور به امکانات آموزشی است و به این ترتیب عدالت آموزشی نیز برقرار می شود.

صرفه جویی در موارد گوناگون

استفاده از آموزش آنلاین موجب کاهش رفت و آمد به آموزشگاه ها است که همین مسئله باعث صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر سوختهای فسیلی می شود. بنابراین می توان گفت که شیوه آموزش آنلاین دوستدار محیط زیست  نیزاست و از جهات مختلفی موجب صرفه جویی در استفاده از منابع است.

یکی دیگر از مواردی که استفاده از شیوه آموزش آنلاین باعث صرفه جویی در آن می شود صرفه جویی در هدر رفت زمان زبان آموزان است. زمانی که در هنگام رفت و آمد به آموزشگاه  در راه  به هدر می رود.

در پایان امید است که بتوانیم با برگزاری کلاس های آنلاین با کیفیت گامی در جهت افزایش یادگیری در این دوران برداریم.

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری