تاریخ خبر : 1399/01/15 تعداد بازدید : 1007


تغییرات بخش Listening آزمون آیلتس از ۴ ژانویه ۲۰۲۰!

طبق آخرین اخبار، از ۴ ژانویه ۲۰۲۰ قرار است تغییراتی جزئی در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس اعمال شود. این تغییرات به شرح زیر خواهد‌بود:

 

•    تغییر کلمه section به part، که شامل ۴ پارت خواهد بود.

•    حذف مثال پارت ۱

•    حذف شماره صفحات

 

به این ترتیب، بخش لیسنینگ شامل ۴ پارت خواهد‌بود که هر بخش شامل ۱۰ سوال می‌باشد. لازم به ذکر است نحوه پاسخگویی به سوالات به همان ترتیبی است که می شنوید. سوالات بخش لیسنینگ شامل انواع مختلفی از سوالات از قبیل چندگزینه‌ای، تطبیقی، طرح / نقشه / برچسب گذاری نمودار، فرم /یادداشت / جدول / فلوچارت / تکمیل خلاصه و تکمیل جملات خواهد‌بود، که هر یک ۱ نمره دارد.

همان طور که می‌دانید، دو بخش اول این قسمت درخصوص موقعیت‌هایی اجتماعی است که در طول زندگی روزمره با آنها سروکار دارید. در بخش اول، شما شاهد مکالمه بین دو گوینده مثلاً در مورد آمادگی سفر خواهید‌بود، و در بخش دوم، یک مونولوگ (به عنوان مثال ، سخنرانی در مورد امکانات محلی) برای شما پخش می‌شود. و اما دو بخش آخر به ارائه موقعیت‌هایی آموزشی پرداخته می شود. به این ترتیب، در بخش۳ گفتگویی بین دو سخنران (به عنوان مثال ، بحث و گفتگوی دو دانشجو) و در بخش۴  ، یک مونولوگ درباره موضوعی دانشگاهی پیش‌رو خواهید‌داشت.

دقت داشته‌باشید که گفت‌و‌گوهای بخش لیسنینگ تنها یک بار پخش می‌شوند و شامل طیف مختلفی از لهجه‌ها مانند بریتانیایی ، استرالیایی ، نیوزیلندی ، آمریکایی و کانادایی خواهد‌بود.

زمان شما در این بخش ۳۰ دقیقه خواهد‌بود که ۱۰ دقیقه زمان اضافی نیز برای انتقال پاسخ‌ها به پرسشنامه در اختیارتان قرار خواهدگرفت.

منبع: www.ielts.org
نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری