تاریخ خبر : 1398/05/05 تعداد بازدید : 1308


ما “بیشتر” به فکر شما هستیم!

 

“تو کلاس باید کاملا متمرکز باشی!” “من مشکل تمرکز دارم!” “انقدر کار ریخته سرم که به زبان خوندن نمی‌رسم!” “تو باید فیلم نگاه کنی!” “ببین فقط لغت کتاب فلان و خوندی من نخوندم ولی میگن خیلی خوبه برو بخون!” “چرا گرامرهایی که بلدی رو به کار نمیبری؟!” “من اصلا تو کلاس یاد نمیگیرم!” “باید خودتو غرق زبان کنی!”

بسیار به ما گفته شده که چه کاری را انجام بدهیم. اما هیچ کس به ما نمی‌گوید چگونه!

اینها تمام باورهای رایج در مورد یادگیری زبان است که یا در مورد دیگران به کار برده ایم یا در مورد خودمان. خودِ من به عنوان یک مدرس زبان شاید بسیاری از اینها را خودم بارها به کار بردم. در یک همایشی که در دانشگاه کردستان بودم استاد عزیزی که سرش بوی قرمه سبزی میداد مرا صدا زد: کتاب هنر یادگیری را تاحالا خوانده ای؟! خنده ام گرفت. نگاه عاقل اندر سفیهی به او انداختم و به همراه دوست عزیز دیگری که آنجا بود با هم خندیدیم.

اما بعد از گرفتن کتاب و فقط مطالعه مقدمه آن، انگار تمام آنچه رشته بودم پنبه شد.

حقیقت تلخ است و پذیرفتن آن دشوار! به همین خاطر بعد از قطع رابطه (!) با همان دوستی که کتاب را داده بود شروع به مطالعه روشهای یادگیری کردم و بعد از آن به سراغ کتاب “آموختن چگونه یاد گرفتن” رفتم. همین اواخر کتاب “بیست ساعت اول یادگیری” ضربه نهایی را بر پیکره نیمه جان باورهای اشتباهم وارد کرد. در کتاب “هنر یادگیری” نوشته جاش واتسون ما یاد میگیریم که چگونه یاد بگیریم و متوجه می‌شویم باورهای اساسی و قدیمی ما الزاما درست نیست.

شاید باور اینکه ما باید شیوه یادگیری را هم یاد بگیریم برای بسیاری یک امر نامانوس باشد. اما دهها عنوان کتاب مطرح و صدها مقاله گوناگون تابحال نوشته شده‌اند که روش‌ها و الگوهای یادگیری را بررسی می‌کنند. به عبارت بهتر، ما باید یاد بگیریم که چگونه بهینه و بهتر یاد بگیریم. تیپ شناسی یادگیری، الگوهای یادگیری، باورها و انتظارات گوناگون همگی در یادگیری ما موثر هستند. تکرار یک روش اشتباه هر چند با پشتکار فراوان همراه باشد هرگز ما را به هدف‌هایمان نزدیک نمی کند و بالعکس اشتیاق ما نسبت به یادگیری را از بین میبرد. روش ها و باورهای نادرست، پاشنه آشیل انگیزه های ما هستند.

ما در آکادمی زبان ایران مهر همراه شما هستیم تا با مشاوره علمی و روش‌های مطالعه، فرایند چگونه آموختن را به شما بیاموزیم و در نتیجه شما در کلاس و هنگام مطالعه فعال‌تر و متمرکزتر باشید.

با آکادمی ایران مهر تماس بگیرید! کافی است شماره 34240011 را بگیرید تا ارتباط شما مستقیما با پشتیبان آموزشی آموزشگاه برقرار شود. در صورت عدم پاسخگویی مشاور، همکاران ما پاسخگوی شما خواهند بود.

منتظر شنیدن صدای شما هستیم!

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری