تاریخ خبر : 1398/04/29 تعداد بازدید : 1304


تحصیل در ایتالیا

درباره کشور ایتالیا

کشور ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا به پایتختی شهر رم است. جمعیت آن در حدود 61 میلیون نفر و دین اکثریت مردم این کشور مسیحی است. واحد پول کشور ایتالیا , واحد پول اتحادیه اروپا یورو می باشد . کشور ایتالیا همواره از مهمترین اعضای اتحادیه اروپا بوده است. زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی است ولی به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان و حضور سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی, مردم این کشور با زبان انگلیسی بیگانه نیستند.

ایتالیا دارای مردمی خونگرم با روابط اجتماعی بسیار مناسب است. آب و هوای بیشتر مناطق آن معتدل و مدیترانه ای است البته به جز مناطق شمالی آن که به علت رشته کوه آب و هوای تقریبا سردی دارد. دو کشور کوچک واتیکان و سن مارینو در درون کشور ایتالیا قرار دارند که هردو کشور های مستقلی هستند. ایتالیا امروزه به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته عضو گروه هشت شناخته می شود.

ایتالیا نقش مهمی در آموزش عالی در اروپا دارد و جزء 4 کشوری است که برای اولین بار به اصطلاح فضای اروپایی آموزش عالی را خلق کردند و یک فرایند تاثیرگذار هماهنگ سازی سیستم های مختلف آموزش عالی را که با عنوان فرایند بولونیا شناخته میشود، بنیان نهادند. حتی در گذشته ایتالیا مرکز فعالی برای تحصیلات دانشگاهی و همچنین مهد تمدن های باستانی بوده است. امروزه ایتالیا یکی از 8 کشور صنعتی جهان است. علاوه بر برخی شرکت های بزرگ، دولتی و خصوصی، یک شبکه منسجم از موسسات کوچک و متوسط را توسعه داده و خلق پارک های علمی را ترویج داده و هم پژوهش اولیه و هم پژوهش عملی را در انواع وسیعی از رشته ها ترویج و تشویق کرده است.

تحصیل در ایتالیا از طریق سفارت

تحصیل در ایتالیا از نظر سهولت برای ورود دانشجویان، سومین کشور دنیا و نخستین کشور در اروپا است. در ایتالیا دانشگاه‌های ممتاز و دولتی بی نظیری چون دانشگاه‌های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین و بسیاری دیگر با رتبه‌های جهانی بسیار مناسب بر اساس آخرین رتبه بندی QS وجود دارند.

تحصیل در ایتالیا هم به زبان انگلیسی ممکن است و هم به زبان ایتالیایی و به طبع دانشگاه های ایتالیایی زبان راحت تر پذیرش میدهند مشروط بر اینکه فرد متقاضی مدرک زبان ایتالیایی داشته باشد و به طبع حق انتخاب دانشگاه های بیشتری دارد. چرا که اکثر دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شوند.

در صورتی که مشتاق به ادامه تحصیل به زبان ایتالیایی هستید (و یا قصد دریافت مدرک کارشناسی در کشور ایتالیا را دارید)، قبل از درخواست ویزای تحصیلی از ایتالیا ابتدا شما نیازمند گذراندن دوره های زبان ایتالیایی و گرفتن نمره قبولی در آزمون Esterni که توسط مدرسه ایتالیایی در تهران “پیترو دلا واله” برگزار می شود، خواهید بود. این امتحانات بهمن هر سال برگزار شده و دانشجو با خواندن کتاب 1 و 2 Espresso و کسب حداقل نمره 160 از 200 نمره می تواند برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام نماید. لازم به ذکر است که داشتن این مدرک تنها برای گرفتن ویزا می باشد و برای ورود به دانشگاه باید مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را تهیه نمایید.

تحصیل در ایتالیا از طریق سفارت یکی از راهکارهای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است.

هزینه تحصیل در ایتالیا نهایتا 3200 یورو در سال می باشد که با توجه به بورسیه تحصیلی که این کشور به ایرانیان میدهد این هزینه عملا نزدیک به صفر می شود. از لحاظ آماری بهترین و راحت ترین پذیرش تحصیلی حوزه شنگن را ایتالیا میدهد.

مزایای تحصیل در ایتالیا

در زیر قسمتی از مزایای تحصیلی ایتالیا را با هم بررسی می کنیم:

  • هزینه تحصیل پایین در ایتالیا
  • بهترین پل جهت مهاجرت به کشوری دیگر در آینده
  • دریافت مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های بهترین رنکینگ جهانی ( حدود 40 دانشگاه این کشور در رنکینگ 1000 دانشگاه برتر دنیا میباشد)
  • امکان ارائه خوابگاه و استفاده دانشجویان از این دانشگاه ها در اکثر شهرها
  • امکان تحصیل در حوزه شنگن
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • صدور روادید بسیار برای ایرانیان
  • هزینه زندگی پایین در ایتالیا نسبت به کشورهای همسایه خودش
  • امکان برخوردای از بورسیه تحصیلی در ایتالیا

شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا

این کشور برای صدور پذیرش تحصیلی هیچگونه محدودیت سنی قائل نیست و متقاضی میتواند در هر سنی اقدام به پذیرش تحصیلی کند. اما در مرحله ی ویزا با محدودیت هایی از سمت سفارت ایتالیا روبرو هستیم.

یعنی اینکه فرد متقاضی باید شرایط سنی او با شرایط مقطعی که پذیرش گرفته است همخوانی داشته باشد و عملا برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بهتر است متقاضی سنش از 36 فراتر نرفته باشد. در مقطع دکتری در ایتالیا سختگیری وجود ندارد و معمولا با هر شرایط سنی ویزا خواهد شد.

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری