تاریخ خبر : 1398/04/15 تعداد بازدید : 1214


هزینه آزمون آیلتس افزایش یافت!

آزمون آیلتس که آخرین بار در مرداد سال ۹۷ افزایش قیمت ناگهانی را تجربه کرده بود بار دیگر افزایش یافت. این قیمت تا تیر ماه امسال با مبلغ ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان روندی ثابتی را داشته است.

 

اما پیرو اطلاعیه ۹۸/۴/۱۴ سازمان سنجش، مبلغ این آزمون ۲۵۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد. نرخ جدید آزمون آیلتس در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش به تاریخ ۹۷/۵/۳۰ ، تمامی داوطلبان آزمون بین المللی آیلتس ملزم به پرداخت مبلغ این آزمون به صورت علی الحساب می باشند. این اطلاعیه علاوه بر سازمان سنجش در سایت مراکز آزمون آیلتس نیز آورده شده است. با این اوصاف، در صورت تغییر در نرخ ارز تا قبل از تاریخ آزمون، ضمن اطلاع ارسانی به متقاضیان، مابه التفاوت این نرخ محاسبه شده و از داوطلبان دریافت یا به آنها بازگردانده می شود. بنابراین، با در نظر گرفتن تغییر نرخ ارز با استناد به سایت نیما به تاریخ ۹۸/۴/۹ ، مبلغ این آزمون از ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. لازم به ذکر است این مبلغ از تاریخ ۹۸/۴/۱۵ و آزمون ۱۸ جولای ۲۰۱۹ اجرایی خواهد شد و تمامی مراکز آزمون ملزم به اجرای آن خواهند بود.

نکته قابل ذکر اینکه چنانچه تا قبل از ارائه نتایج و کارنامه آزمون ، تغییر مجددی در کاهش نرخ ارز اعلام شود، مابه التفاوت هزینه آزمون محاسبه شده و به متقاضیان بازگردانده می شود.

جدول زیر افزایش قیمت آزمون آیلتس طی سال های گذشته را نشان می دهد.

 

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری