تاریخ خبر : 1398/04/10 تعداد بازدید : 1274


7 قانون طلایی برای یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی

چرا مکالمه در زبان انگلیسی حائز اهمیت است ؟

انگلیسی زبان دوم ماست و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست چرا که از جدیدترین مقالات علمی گرفته تا زیباترین مستندها به زبان انگلیسی است و چه لذت بخش است اگر بتوانیم با زبان اصلی این مطالب را دنبال کنیم . گذشته از این مسئله قطعا آرزوی هر زبان آموزاست که بتواند خیلی روان و سلیس با یک فرد انگلیسی زبان مکالمه داشته باشد.

سه شرط اصلی برای یادگیری مکالمه زبان وجود دارد .

انگیزه ، اختصاص زمان و انرژی برای یادگیری زبان و محیط مناسب .

و اینک 7 قانون طلایی برای یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی

قانون اول و مهمترین قانون : اول گوش کنید

شما هر روز باید به زبان انگلیسی گوش کنید این کار را بعد از اتمام کلاس زبان در منزل تمرین کنید . این خود نوعی تقویت شنیداری زبان انگلیسی است . متن های زبان انگلیسی کتاب های کلاس زبان خود را نخوانید بلکه فقط به فایل های صوتی آنها با دقت گوش دهید.خیلی ساده است این کلید موفقیت شما دریادگیری مکالمه انگلیسی است خواندن متن های زبان انگلیسی را کنار بگذارید و سعی کنید زبان انگلیسی را با گوش هایتان یاد بگیرید و نه با چشمهایتان . گوش دادن به صورت مداوم و روزانه را شروع کنید.اخیراً در اغلب مراکز آموزش زبان ، پس از خواندن متون انگلیسی ، فایل های صوتی مربوط به آن بخش را نیز در کلاس پخش می کنند این کار کمک بسیار زیادی به تقویت سیستم شنیداری شما در کنار یادگیری قواعد گرامری میکند . پس برای موفقیت در یادگیری مکالمه انگلیسی باید سیستم شنیداری را تقویت کنید شما باید روزی ۲-۳ ساعت فقط به انگلیسی گوش دهید. بدین صورت مکالمه شما به سرعت بهبود می یابد و انگلیسی را راحت تر صحبت می کنید اغلب وقت خود را به شنیدن اختصاص بدهید این کلید یادگیری مکالمه عالی می باشد. پیش خود مجسم کنید که بدون فکر کردن و گذراندن کلمات از ذهنتان ، انگلیسی صحبت می کنید کلمات به آسانی و به سرعت به واسطه زبان شما ادا میشوند و همچنین در آن واحد مفهوم صحبت های دیگران را درک می کنید برای اینکار شما باید شیوه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی خود را تغییر بدهید.اولین قدم کنارگذاشتن یادگیری لغات انگلیسی است . که مورد بعدی قانون یادگیری مکالمه زبان است .

قانون دوم : یادگیری اصطلاحات (عبارات) و نه لغات

سعی کنید لغات زبان انگلیسی را حفظ نکنید . مردمان انگلیسی زبان, انگلیسی را بر اساس یادگیری لغات نمی آموزند بلکه آنها اصطلاحات( عبارات) را یادمی گیرند که ترکیبی از یک گروه لغت می باشند که معنی خاص خود را می دهند. بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با اصطلاحات (عبارات) ۴ تا ۵ برابر سریعتر از یادگیری زبان انگلیسی بر اساس تک لغات می باشد همچنین دانش آموزانی که اصطلاحات (عبارات) را یادمی گیرند گرامر بیشتری هم بلدند. پس هیچگاه کلمات را بصورت جداگانه و منفرد یادنگیرید . وقتی یک لغت جدید می بینید همیشه اصطلاحی( عبارت) را که این لغت جدید در آن به کاربرده شده است یادداشت کنید .پس اصطلاحات راجمع آوری کنید آنگاه خواهید دید که مکالمه و گرامر زبان شما 5-4 برابر سریعتر تقویت می یابد.

قانون سوم: از یادگیری گرامر انگلیسی دست بردارید.

اکثر افراد در یادگیری زبان انگلیسی به دنبال قواعد دستوری و گرامر آن برای صحیح صحبت کردن هستند . این شیوه را کنار بگذارید چرا که گرامر به شما آموزش می دهد که شما به زبان انگلیسی فکر کنید ولی شما می خواهید بدون فکر کردن به صورت خودکار زبان را صحبت کنید. یک کودک کم سن و سال فارسی زبان را در نظر بگیرید او به راحتی فارسی صحبت میکند بدون اینکه از گرامر یا قواعد زبان فارسی مطلع باشد.اغلب بزرگترها هم همینطور هستند و شاید اطلاعی از فعل و فاعل و مفعول و … نداشته باشند اما بسیار قاعده مند و صحیح صحبت میکنند.

قانون چهارم : یادگیری آرام و عمیق بهترین است.

راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی می باشد . یادگیری نباید به شیوه ایی باشد که فقط برای گذراندن یک آزمون ، لغات و اصطلاحات را در خاطر بسپاریم . بلکه برای اینکه مفاهیم و عبارات ملکه ذهن ما شوند باید بارها به تکرار و مطالعه یک درس آن هم به صورت عمیق بپردازیم. بررسی و مطالعه کنیم و مفهوم عبارات را ریشه یابی کنیم . مختصر و سرسری از کنار مفاهیم گذر نکنیم . برای اینکار فقط لازم است چندین بار یک درس را مطالعه کنید مثلا اگر شما یک کتاب صوتی دارید قبل از اینکه به درس ۲ بروید درس ۱ را چند بار گوش دهید . مثلا 10 روز و هر روز 3 یا 4 بار به فایل آن درس گوش دهید .

قانون پنجم : گرامر را در قالب یک نوشته ، متن یا داستان در زمان های مختلف حال ،آینده و گذشته یاد بگیرید.

برای یادگیری طبیعی و نه دستوری گرامر انگلیسی باید یک داستان ( نوشته – پاراگراف و .. ) صوتی را انتخاب کنید که افعال آن در زمان حال صرف شده اند حال به یکی از دوستان که به انگلیسی مسلط تر است بگویید همین نوشته را در یک زمان دیگر ( گذشته ساده – آینده – گذشته کامل و .. ) بنویسد و برایتان ضبط کند و دوباره آن را گوش کنید حال شما می توانید با یک نوشته ( صدا) چندین حالات گرامری را یادبگیرید و شما لازم نیست قواعد گرامری را یادبگیرید فقط با شنیدن این نوشته در زمانهای مختلف با این زمانها آشنا خواهید شد و گرامر شما خود به خود بهبود می یابد .قانون چهارم که در بالا به آن اشاره شد لازمه این قانون است یعنی یادگیری عمیق و تکرار .

قانون ششم : برای بهبود انگلیسی باید دروس و منابع انگلیسی واقعی را هم مطالعه کنید

اگر قصد فهم انگلیسی واقعی را دارید و می خواهید همانن انگلیسی زبانان صحبت کنید بایدعلاوه بر مطالعه دوره هایی که صرفا برای آموزش انگلیسی طرح شده اند به منابعی روی بیاورید که انگلیسی زبانان روزانه از آنها استفاده می کنند یعنی اگر می خواهید انگلیسی واقعی که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود را یاد بگیرید باید از منابعی استفاده کنید که در این باره نگاشته شده اند نظیر مجلات واقعی , کتب صوتی واقعی , رادیوها و فیلمها , …

قانون هفتم : گوش کنید و جواب دهید نه اینکه فقط گوش دهید و تکرارکنید

درکنار هر درس قطعاً سوالاتی هم مطرح میشوند همیشه به سوالات جواب دهید و ازکنار آنها نگذرید . به هنگام گوش دادن به منابع صوتی از یکی از دوستان مسلط به زبان خود بخواهید در باره داستان و فایل صوتی ، از شما سوال کند و شما به آنها جواب دهید این به شما یادمی دهد که سریع فکر کنید و جواب را پیداکنید. سعی کنید مطالبی را انتخاب کنید که مناسب با سطح دانشتان باشد. یعنی نکات دستوری و تعداد واژه های متن انتخابی آنقدرساده نباشد تا انگیزه مطالعه را ازدست بدهید و یا زیاد مشکل نباشد تا از رجوع مکرر به کتابهای دستور یا فرهنگ واژه ها خسته شوید.

قوانینی که در بالا ملاحظه کردید ۷ قانون طلایی یادگیری آسان مکالمه انگلیسی طبق متد Effortless English (انگلیسی بدون زحمت) بوده اند . مسلماً راههای بسیار زیادی برای یادگیری زبان توصیه می شود اما در نهایت مهم این است که با انگیزه و پشتکار ، تمرکز خود را جهت یادگیری زبان بالا برده و از کوشش و تکرار و تمرین در این مسیر دست بر ندارید.

 

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری