تاریخ خبر : 1398/02/14 تعداد بازدید : 1402


چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم ؟

یکی از کارهای اصلی در تقویت زبان انگلیسی، گسترده کردن دایره لغات و واژگان و یادگیری اصطلاحات و ضرب المثل هاست. افراد مختلف، روشهای متفاوتی را برای انجام این کار پیش میگیرند. عده ای از کتابهای لغت موجود در بازار استفاده و روزانه چند لغت را حفظ می کنند. اکثریت این زبان آموزان ادعا میکنند لغات زیادی بلد هستند ولی نمیتوانند از آن لغات به موقع و در جمله استفاده کنند. واقعیت آن است که کتب لغت به تنهایی نمیتوانند کافی باشند. یادگیری لغات انگلیسی، روش ها و استراتژی های خاص خود را دارد که هر فرد با توجه به سبک یادگیری خود، می بایست بهترین روش را انتخاب و با تمرین و تکرار لغات و اصطلاحات را فرا بگیرد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که با یادگیری لغت! مشکل دارید یا از لغاتی که بلد هستید، نمی توانید در جمله و مکالمه استفاده کنید، ادامه این این مطلب را از دست ندهید:

۱. تا جایی که می توانید بخوانید، بخوانید و بخوانید از رمان و ادبیات گرفته تا روزنامه، مجلات و حتی بروشورها و کاتالوگ ها. شما با این کار در واقع خودتان را در معرض لغات جدید قرار می دهید.

۲. از منابع مختلف برای یادگیری استفاده کنید. یعنی علاوه بر اینکه متون انگلیسی را مطالعه می کنید، از دیدن فیلم و سریال به زبان انگلیسی و حتی گوش دادن به موسیقی به زبان انگلیسی غافل نشوید.

۳. به جای اینکه کلمه حفظ کنید، سعی کنید عبارات یا جملات را به ذهنتان بسپرید. مثلا به جای کلمه ی homework عبارت do my homework را حفظ کنید.

۴. استفاده مداوم از دیکشنری، نرم افزارهای آموزش لغات و همچنین فلش کارت می تواند بسیار مفید باشد.

۵. از همه مهمتر اینکه وقتی یک لغت جدید یاد می گیرید، خیلی آگاهانه سعی کنید جملاتتان را  جوری تنظیم کنید که حتما از آن لغت در جملاتتان استفاده کرده باشید. مثلا اگر جدیدا لغت polluted را یاد گرفته اید  و میخواهید راجع به خاطره ی سفر رفتنتان با کسی صحبت کنید علاوه بر جملات معمول، برای ماندگاری در اعماق ذهنتان حتما بگویید the sea was really polluted . با این کار لغات در خاطرتان بهتر جا میفتند.

در اینفوگرافیک زیر می توانید روشهای یادگیری لغات زبان انگلیسی و باید ها و نباید ها ی مربوط به آن را مشاهده نمایید.

    

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری