تاریخ خبر : 1398/01/28 تعداد بازدید : 4113


مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

زندگی در کشور مرفه انگلستان می‌تواند خواست هر فردی باشد. می دانیم که راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور پیشرفته وجود دارد. از جمله می‌توان به اقامت انگلستان از طریق ازدواج، ادامه تحصیل، سرمایه‌گذاری، تولد فرزند و… اشاره نمود. اخذ ویزای ازدواج انگلیس یکی از روش هایی است که از طریق آن می توان به این کشور مهاجرت نمود.

مهاجرت به سایر کشورها از طریق ازدواج، به شرط داشتن شرایط مربوط به آن می‌تواند یکی از بهترین انواع مهاجرت ها باشد. در این مقاله سعی خواهیم داشت شما را با نحوه اخذ این نوع ویزا و شرایط آن آشنا نماییم. اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید این مقاله دیاکو را از دست ندهید.

این روش مخصوص افرادی است که از طریق ازدواج با شهروند یا فردی که دارای اقامت دائم انگلستان می باشد قصد زندگی و اقامت در این کشور را دارند. فرزندان وابسته نیز در درخواست های ویزای ازدواج انگلستان گنجانده می شوند. برای این منظور فرد متقاضی نباید تنها ابعاد بین المللی اخذ ویزا را بررسی کند بلکه باید موضوع را از طریق حقوق داخلی کشور انگلیس هم به طور کامل بررسی کند تا در فرآیند اخذ اقامت خود دچار مشکل نشود. 

مطابق قوانین حقوق بین الملل خصوصی یکی از راههای اخذ تابعیت و اقامت یک کشور ازدواج میباشد. بدین مفهوم که در صورت ازدواج با شخصی که تابعیت یا اقامت یک کشور خارجی را دارا میباشد میتوان نسبت به اخذ اقامت و تابعیت آن کشور اقدام نمود. اما در کشورهای مختلف دنیا بر اساس قوانین مربوط به خودشان اعطای تابعیت یا اقامت آنها به یک شخص خارجی از طریق ازدواج متفاوت می باشد.

 

👰 اخذ ویزای ازدواج انگلیس به دو دسته تقسیم بندی می شود:  ۱)  ویزای نامزدی انگلیس ۲)  ویزای ازدواج انگلیس
در هر دو دسته شرایط مشابهی وجود دارد به این صورت که متقاضی اخذ ویزا باید از چند روش مراجع قانونی را قانع نماید.

👰 ویزای نامزدی انگلیس به دو شکل قابل تقسیم است:
۱) ویزای نامزدی معمولی  ۲) ویزای نامزدی ویزیتوری

 

ویزای نامزدی معمولی

در این حالت پس از اثبات داشتن شرایط لازم برای گرفتن ویزا یک ویزای ۶ ماهه به شما داده می شود . شما و همسرتان در این ۶ ماه فرصت دارید که با هم ازدواج کنید. در این حالت بعد از اخذ ویزای ۶ ماهه فرد متقاضی به انگلیس رفته و ۶ ماه فرصت دارد تا در آنجا ازدواج کند.

 

ویزای ویزیتوری نامزدی


این ویزا به افرادی داده می شود که دارای شرایط زیر باشند:
افرادی که قصد ورودشان به انگلستان ازدواج در این کشور است و یا اشخاصی که می خواهند این ازدواج را در انگلستان ثبت کنند.
بررسی این نوع ویزا معمولا ۳ هفته به طول می انجامد که اعتبار آن هم ۶ ماهه می باشد.
در ویزای نامزدی ویزیتوری به متقاضی یک ویزای ۶ ماهه داده می شود تا او به انگلستان رفته و در آنجا ازدواج کند و سپس به کشور خودش برگردد و از طریق کشور خودش ویزای ۳ ساله  ازدواج را دریافت کند که البته در حال حاضر این نوع از ویزا برای ایرانی ها مقدور نیست.

 

👰 چند نکته مهم


۱) به طور کلی نکته مهم برای گرفتن این ویزا این است که فرد متقاضی باید استطاعت مالي برای پرداخت هزینه های خود را داشته باشد که اثبات آن از طریق روش های متفاوتی مانند استخدام دولتی و یا داشتن کار آزاد داشتن وجه نقد در بانک و... می باشد که در حال حاضر این مبلغ سالانه حدود ۱۸.۶۰۰ پوند برای یک زوج بدون فرزند می باشد.
۲) زوج  متقاضی باید ثابت کنند که رابطه شان واقعی بوده و هدف شان از ازدواج فقط گرفتن اقامت انگلیس نمی باشد که برای این منظور باید مدارک مستندی در مورد روابط خود قبل و بعد از ازدواج ارایه کنند.
۳)‌ فرد متقاضی باید ۱۸ سال یا بیشتر باشد و باید امکان ثبت ازدواج خود را داشته باشد. با توجه به قوانین انگلیس چند همسری در این کشور پذیرفته نیست و جرم محسوب می شود. بنابراین باید وضعیت تاهل متقاضی کاملا شفاف باشد.
۴) لازم به ذکر است که یکی از زوج یا زوجه باید اقامت قانونی در انگلستان را داشته و از منابع مالی و کمکهای دولتی و عام المنفعه استفاده نکنند.
۵) متقاضیان اخذ ویزاهای نامزدی و ازدواج کشور انگلستان نیازمند مدرک زبان IELTS LIFE SKILLS با نمره حداقل ۴ می باشند.

👰 مدارک مورد نیاز سفارت انگلیس جهت اخذ ویزای نامزدی عبارت است از:
۱.ارائه پاسپورت جدید و قدیم متقاضی
۲.ارائه یک قطعه عکس رنگی ۴٫۵*۳٫۵
۳.ارائه مدارک اثبات کننده وضعیت مالی متقاضی شامل منابع درآمدی و حساب های بانکی
۴.ارائه مدارک اثبات کننده برنامه آینده شما برای ازدواج : مانند محل سکونت بعد از ازدواج
۵.ارائه مدارک اثبات کننده حقیقی بودن ازدواج و ارتباط مستمر با همسر: عکس ها و فیلم ها ، پرینت های تلفن، بلیط های سفرو رزرواسیون های هتل در سفرهای مشترک
۶.ارائه جزئیات تدارکات ازدواج و مدارک اثبات کننده ی پرداخت بخشی از هزینه های ثبت ازدواج

 


باید بین تابعان کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا و سایرافراد تفاوت قائل شد. افرادی که تابع کشورهای عضو این قرارداد نیستند باید پیش از ورود به انگلستان ویزای مخصوصی درخواست کنند. بدون چنین ویزایی مقام ذیصلاح قادر به اعلان ازدواج و انجام مراسم آن نخواهد بود. این افراد به چنین ویزایی نیاز دارند تا به انگلستان وارد شوند و ازدواج نمایند یا یک رابطه مدنی (Civil partnership) را شکل دهند. افراد متقاضی این شیوه باید برخی از پارامترهای قوانین انگلستان برای ازدواج را به جا آورند.

 

👰 ویزای ازدواج انگلیس


در این حالت به فرد متقاضی یک ویزای ۳۳ ماهه داده می شود و بعد از پایان این دوره مجددا شرایط فرد بررسی شده و تصمیم می گیرند که آیا برای ۳۳ ماهه دیگر تمدید شود یا خیر و در صورت عدم وجود مشکل بعد از ۵ سال زوجین می توانند درخواست اقامت دایم داشته باشند. باید در نظر داشت که متقاضی با ورود به خاک انگلستان ۲۸ روز فرصت دارد تا ازدواج را در دفتر ثبت انجام دهد. با دریافت این ویزا فرد اجازه کار، تحصیل و زندگی در خاک انگلستان را بدست می آورد و پس از طی مدتی 5 ساله میتواند به اقامت دائم انگلستان دست یابد. برای تمدید این ویزا به صورت آنلاین ۹۹۳ پوند و بصورت حضوری ۱.۵۸۳ پوند باید به ازای هر نفر پرداخت شود، البته هزینه بیمه سلامت هم به این مبلغ اضافه خواهد شد که رقم مشخصی نیست و بر اساس شرایط و مدت اقامت اعلام خواهد شد.

 

 

 

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری