تاریخ خبر : 1397/11/08 تعداد بازدید : 1848


معرفی چند سریال جذاب برای تقویت زبان انگلیسی

معرفی چند سریال جذاب برای تقویت زبان انگلیسی

تقویت زبان انگلیسی با فیلم از روش‌هایی است که تکنولوژی در اختیار ما قرار داده است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم. صنعت فیلم‌سازی به‌شدت در حال پیشرفت است و انواع و اقسام فیلم در حال ساخته‌شدن هستند و روانهٔ سینماها می‌شوند. در این میان فیلم‌هایی هستند که به زبان انگلیسی هستند و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را برای ما میسر کرده‌اند.

تقویت زبان انگلیسی با فیلم به دلیل استفاده از کلمات روز و دیالوگ‌های روزمره می‌تواند در بهبود زبان انگلیسی تأثیر زیادی داشته باشد. هنوز هم افرادی که حتی در زبان انگلیسی مهارت زیادی دارند برای تقویت زبان انگلیسی خود فیلم می‌بینند.

تقویت زبان انگلیسی با فیلم لذت‌بخش است و ماندگاری زیادی هم دارد.

فیلم علاوه بر اینکه خوراک زیبایی‌شناسی و درک و مفهوم و پیام را برای شما به ارمغان می‌آورد اگر بتوانید در هنگام مشاهدهٔ فیلم تمرکز کافی داشته باشید و دیالوگ‌ها را به‌دقت گوش دهید مطمئناً می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

در اینجا تعدادی سریال برای یادگیری زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می‌شود و دلایل معرفی آن‌ها نیز بیان می‌شود اما قبل از آن چند راهکار خوب برای بهره‌وری بالا از فیلم دیدن درتقویت زبان انگلیسی  برای شما آورده می‌شود و سپس سریال‌ها معرفی می‌شوند. تلاش کرده‌ایم سریال‌ها نیز جذابیت‌های خاص خود را داشته باشند تا در حین دیدن آن‌ها دچار خستگی نشوید.

چند راهکار در تقویت زبان انگلیسی با فیلم

تقویت زبان انگلیسی با فیلم چندان آسان نیست، اگر فکر کرده‌اید که صرفاً چند دیالوگ می‌شنوید و یاد می‌گیرید اشتباه است. دیالوگ‌های هر شخص با شخص دیگر کاملاً متفاوت است و نحوهٔ گویش آن نیز فرق دارد و ممکن است در مواردی اصلاً نتوان تشخیص داد بازیگرها دقیقاً چه چیزی می‌گویند.

نکتهٔ بعدی این است که ممکن است موضوع فیلمی که می‌بینید به‌گونه‌ای باشد که زیاد نسبت به آن رغبت نشان ندهید و دیالوگ‌ها در مورد آن موضوع جذابیتی برای شما نداشته باشند. چند راهکار در اینجا به شما پیشنهاد داده می‌شود.

راهکارها

۱ – زیرنویس انگلیسی فیلم را دانلود و فعال کنید. این کار به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود که اگر نتوانستید جمله یا دیالوگی را تشخیص دهید از طریق زیرنویس انگلیسی می‌توانید به‌راحتی آن را درک کنید.

۲ – در بعضی مواقع می‌توانید فیلم را متوقف کنید و دیالوگ‌های گفته‌شده را در ذهن خود مجدداً تکرار کنید و سپس فیلم را مجدداً پخش‌کنید. این کار به شما این امکان می‌دهد تا دیالوگ‌ها را مدت طولانی‌تری در ذهن خود داشته باشید

۳ – در هنگام تماشای فیلم دقت زیادی بر روی محتوا داشته باشید و سعی کنید تا زمانی که امکان دارد بر روی آن تمرکز کنید.

۴ – در مواردی که نمی‌توانید معنی فیلم را به‌ خوبی درک کنید و تشخیص دیالوگ‌ها برایتان مشکل است می‌توانید زیرنویس فارسی را فعال کنید تا حداقل از لحاظ شنیداری و تشخیص دیالوگ‌ها توانایی لازم را کسب کنید.

معرفی سریال ها

تقویت زبان انگلیسی با فیلم در برخی از سریال‌ها و فیلم‌ها امکان‌پذیر نیست، یا از کلمات بسیار سخت استفاده می‌کنند و یا سرعت و هیجان به‌اندازه‌ای است که نمی‌توان کلمات و واژه‌ها را به‌خوبی تشخیص داد.

در اینجا چند سریال خوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

فرندز Friends

همهٔ شما احتمالاً سریال فرندز را دیده‌اید و یا بخش‌های جالب و بامزهٔ آن‌ها را در ویدیوهای مختلف تماشا کرده‌اید یا حداقل اسم آن را شنیده‌اید. این مجموعه برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم بسیار پیشنهاد شده است.

این سیت کام یا کمدی شبانه آمریکایی داستان زندگی و ارتباطات چند جوان در آمریکا است و با جملات بسیار ساده‌ای شروع می‌شود. به دلیل دیالوگ‌های ساده و روان در ابتدای فیلم تماشای آن بدون زیرنویس هم بسیار راحت است و فرایند یادگیری زبان انگلیسی با فیلم از طریق این سریال بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

کلمات و دیالوگ‌ها بسیار مدرن هستند و در مورد کارها و فعالیت‌های روزانه‌ای است که اغلب ما در طول شبانه‌روز آن‌ها را انجام می‌دهیم. تم کمدی و خنده‌دار این سریال بیشتر و بیشتر شمارا جذب خود می‌کند و در بعضی موارد برای آن‌که بتوانید طنز ماجرا را به‌خوبی درک کنید باید چند بار یک دیالوگ را گوش دهید و این بسیار لذت‌بخش است و درعین‌حال به تقویت زبان انگلیسی شما کمک شایانی می‌کند.

 

 گمشدگان

Lost

این سریال در ۶ فصل و نزدیک به ۱۰۰ قسمت داستان سقوط هواپیمای مسافربری را در یک جزیرهٔ ناشناخته نشان می‌دهد. سریال لاست از لحاظ جذابیت در ردهٔ بالایی قرار داشته و دیالوگ‌ های روان و حساب‌ شده‌ای دارد. از این‌ رو می‌تواند منبع و مرجع خوبی برای تقویت زبان انگلیسی از طریق فیلم باشد.

این سریال به دلیل اینکه هم درگذشته و هم حال و آینده جریان دارد و داستان آشنایی چندین نفر در یک جزیرهٔ دورافتاده است دیالوگ‌ ها به نسبت راحت‌تر هستند و سعی در پیچیدگی آن نشده است از این لحاظ با دیالوگ‌های کوتاه و سرراستی که دارد در یادگیری زبان انگلیسی تأثیر زیادی دارد.

به دلیل دیالوگ‌های نسبتاً ابتدایی در فیلم اگر تقویت زبان انگلیسی با فیلم از طریق این سریال انجام شود مسلماً نتایج خوبی در بر خواهد داشت. اگر در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌ ها و سریال‌های کم هیجان خسته شده‌اید پیشنهاد ما به شما سریال لاست است.

 

 

How I Met Your Mother

آشنایی با مادر

آشنایی با مادر از آن دسته فیلم‌های کمدی است که قطعاً بارها و بارها شما را خواهد خنداند، بازیگران ماهر و طناز در این سریال بسیار درخشیده‌اند و به موضوعات مختلفی نیز در این سریال پرداخته‌شده است.

این فیلم برای هدف تقویت زبان انگلیسی با فیلم شاید نتواند به‌اندازهٔ لاست یا فرندز قدرتمند باشد اما ویژگی‌های جالب خود را دارد و در هر بار دیدن می‌توانید چیزهای جالب و کلمات و عبارات تازه‌ای یاد بگیرید و به دلیل سطح بالای دیالوگ‌ها از آن‌ها در زندگی معمولی نیز استفاده کنید.

درصورتی‌ که نتوانستید با این فیلم ارتباط برقرار کنید و یا موضوع و اتفاقات آن چنگی به دلتان نزد می‌توانید از آن به‌عنوان یک کلاس یادگیری استفاده کنید و بدون توجه به محتوای آن از دیالوگ‌ها و اصطلاحات و ترکیب‌های استفاده‌شده در آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بخش عمده‌ای از یادگیری ما از زبان مادری‌مان از طریق شنیدن گفتگوهایی بوده که در میان اطرافیان ردوبدل می‌شود اگر شما هم در یادگیری زبان انگلیسی مصمم هستید از طریق این فیلم و با تقویت زبان انگلیسی با فیلم می‌توانید شرایط مشابهی را برای خودتان ایجاد کنید و به‌صورت ناخودآگاه و غریزی آن را یاد بگیرید.

  

 

 

 

 

فمیلی گای

Family Guy

فمیلی گای یک سریال است اما به‌صورت پویانمایی یا همان انیمیشن. این سریال داستان یک خانوادهٔ خیالی دریکی از شهرهای امریکا است و به صورتی کاملاً استادانه و با بهره‌گیری از قوهٔ طنز توانسته است مخاطب‌های زیادی را جذب کند و در سراسر جهان افراد زیادی منتظر سری‌های بعدی این پویانمایی باشند.

داستان فمیلی گای چون در محیط خانواده می‌گذرد شباهت زیادی به زندگی ما در خانواده و بین دوستان دارد و ازاین‌رو می‌توان بسیاری از مسائل و قضایای موجود در سریال را به‌راحتی درک کرد و به دلیل اینکه خودمان نیز اکثر این مواقع با این‌گونه مسائل در خانواده یا محیط دوستانه برخورد داریم می‌توانیم به‌راحتی از این سریال برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم.

اگر مایلید که زبان انگلیسی خود را در تعامل با سایر افراد تقویت کنید این انیمیشن بهتر از همه است چراکه هم دیالوگ‌ها روان‌تر هستند و هم کلمات و اصطلاحات به‌گونه‌ای هستند که می‌توان به‌راحتی از آن‌ها در موارد مختلف استفاده کرد. فمیلی گای به این دلیل که با بچه‌ها و بزرگ‌سالان و … در ارتباط است این امکان را به بیننده می‌دهد تا ادبیات مناسب برای ارتباط با بچه‌ها و بزرگ‌سالان را نیز یاد بگیرد.

نتیجه گیری

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم هم جذابیت ویژه‌ای دارد و هم به‌سادگی انجام می‌پذیرد اما اینکه چه فیلمی را انتخاب می‌کنید و چگونه از آن بهره می‌برید نیز بسیار مهم است. می‌توانید فیلمی سخت را انتخاب کنید و برای فهمیدن آن ساعت‌ها در دیکشنری‌ها و سایت‌های آنلاین به دنبال معنی و مفهوم آن باشید و یا فیلم ساده‌ای که نتوانید چیزی از آن یاد بگیرید.

در اینجا ۴ فیلم مهم و پراستفاده برای یادگیری زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می‌شود قبل از شروع دیدن فیلم‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم بهتر است راهکارها و ایده‌هایی که برای یادگیری هرچه بهتر به شما پیشنهاد شد را مطالعه بفرمایید نظیر فعال کردن زیرنویس انگلیسی و یا متوقف کردن سریال در مواقعی که می‌خواهید یک دیالوگ را بهتر یاد بگیرید.

فیلم فرندز ازجملهٔ آن سریال‌هایی است که برای تقویت زبان انگلیسی با فیلم بسیار توصیه می‌شود و بسیاری این فیلم را پیشنهاد داده‌اند. سریال لاست هم که هم ازنظر جذابیت و هم یادگیری زبان انگلیسی در سطح بالایی قرار دارد و بعدازآن سریال آشنایی با مادر که آن‌هم مانند فرندز یک سیت کام است به‌راحتی می‌تواند در هدف شما که یادگیری زبان انگلیسی با فیلم است تأثیر بسزایی داشته باشد. اگر به حوزهٔ انیمیشن هم علاقه دارید پیشنهاد ما به شما انیمیشن فمیلی گای است.

 

نام و نام خانوادگی
ایمیل
متن

آموزشگاه زبان های خارجی ایران مهر ایرانمهر گرمسار

اساتید مجرب زبان گرمسار رضا مهاجری